Kerkelijke bijdrage aan de Protestantse Gemeente te Marken

 

Ieder jaar ontvangt u de kennisgeving voor de Kerkelijke bijdrage.
De Kerkelijke bijdrage bestaat uit:

  • Voormalige Paascollecte
  • Voormalige Oudjaarscollecte
  • Vrijwillige bijdrage
  • Onderhoudsfonds (€ 20,= per gemeentelid, € 30,= per gezin)
  • Solidariteitskas (€ 12,= per gemeentelid)

De Kerkelijke bijdrage dient ter dekking van o.a. het salaris van dominee en Kerkelijk werker, onderhoud aan de gebouwen en verplichte afdrachten aan de PKN, zoals de Solidariteitskas.

De kennisgeving wordt bij u in de bus gedaan door leden van de Commissie van Bijstand (zie hieronder voor de wijkindeling).
In de nieuwe opzet wordt de ingevulde antwoordstrook NIET meer bij u opgehaald.
U kunt deze zelf bij één van de leden van het college van Kerkrentmeesters in de bus doen (deze handelswijze staat ook op de kennisgeving vermeld.

De Protestantse Gemeente Marken is voor de Commissie van Bijstand verdeeld in deze 10 wijken.

Wijk 1 Pieter Schipper
Zeilstraat 52
IJsselmeerweg en Flevostraat
Wijk 2 Jan Uidam
Minneweg 8
Zuiderzeeweg, Zeilstraat en Mr. Visserstraat
Wijk 3 Dirk Schipper
Mr. Visserstraat 1
Almerestraat, Gouwzeestraat, Markerwaardstraat, Minnehof, Minneweg en Botterstraat
Wijk 4 Pieter Roos
Zeilstraat 7
Zeereiderpad, Wittewerf, Grotewerf, Rozenwerf, Moeniswerf, Moeniswerverpad en Oosterpad
Wijk 5 Klaas Boes
Kets 44
Het Rietland, Kets, Buurt I en Buurt II
Wijk 6 Jaap Boes
Havenbuurt 27
Buurt III, Buurt IV, Melisvennen, Havenbuurt, Westerstraat en Pieterlanden
Wijk 7 Kees Visser
Buurterstraat 9
Noorderwerfstraat, Hoogkamplaan en Akkerstraat
Wijk 8 Klaas Dirk Zondervan
IJsselmeerweg 78
Thamiswerfstraat, Buurterstraat, De Duikjes en Kerkbuurt 176 t/m 201
Wijk 9 Johan Zeeman
Kerkbuurt 26
Kerkbuurt 1 t/m 173
Wijk 10 G. de Vos - Appel
Zeilstraat 18
Swaensborch

Een aantal leden van onze gemeente woont in verpleeghuizen in Noord-Holland. Deze leden zullen worden benaderd via hun familie op Marken.

Omdat ook wij met onze tijd mee willen gaan, kosten willen besparen EN zuinig om willen gaan met het milieu, willen we de hoeveelheid papier terugdringen.
Daarom bestaat vanaf 2018 de brief uit slechts één velletje met onderaan een invulstrook.
U hoeft deze strook alleen in te vullen, als u uw toezegging ten opzichte van vorig jaar wilt wijzigen OF als u vorig jaar geen toezegging hebt gedaan.

Ook zijn we gestart met de digitale toezegging.
Hiervoor kunt u zich aanmelden door een e-mail te sturen naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. ovv uw registratienummer OF uw naam en adres.

Hoe die digitale toezegging er precies uitziet, is terug te vinden in deze korte beschrijving.

Via dit digitale formulier kunt u aangeven, dat u uw termijn(-en) via iDeal wilt betalen.
Hierbij krijgt u vanzelf een verzoek tot betaling. Hoe dat werkt, leest u in deze korte handleiding.

                                                                                  College van Ouderling-Kerkrentmeesters